Samenwerking ANP: onze strategie om nog beter journalisten te bereiken

Bij Crisp PR & Communicatie draait alles om impactvolle mediarelaties en strategische PR. Om onze klanten optimaal te bedienen, hebben we onze samenwerking met ANP, het grootste persbureau van Nederland, uitgebreid. Door met ANP samen te werken hebben we directe toegang tot het laatste nieuws, relevante journalistendata en mogelijkheden om snel en effectief in te spelen op de actualiteit.

 

Toegang tot het laatste nieuws en de nieuwsagenda

Met ANP hebben we een waardevolle tool in handen die ons inzicht geeft in het nieuws en met ANP Agenda in het nieuws dat komen gaat. Dit helpt ons om proactief kansen te signaleren en klanten strategisch te positioneren in de media. We weten precies welke onderwerpen binnenkort in de schijnwerpers staan, waardoor we communicatie en mediapitches tijdig kunnen voorbereiden. Bovendien kunnen we nu de aankondigingen van onze klanten op ANP Agenda plaatsen, wat voorheen alleen via de redactie kon.

De inzichten gebruiken we ook voor onze thought leadership trajecten op LinkedIn, waarbij we woordvoerders positioneren op hun expertise en de interactie met journalisten opzoeken om zo interviews en publicaties te bewerkstelligen in media. Meer weten? Neem dan contact met ons op.

 

Gericht persberichten verspreiden met ANP Connect

Dankzij ANP Connect beschikken we over een up-to-date database van journalisten en mediaredacties. Dit stelt ons in staat om persberichten gericht uit te sturen naar de juiste contactpersonen. Bovendien kunnen we deze persberichten publiceren op het ANP-netwerk, waardoor ze direct beschikbaar zijn voor journalisten en redacties die dagelijks met ANP werken.

 

Snel inspelen op het nieuws via ANP Expert

Met ANP Expert kunnen we razendsnel reageren op de actualiteit. Wanneer een relevant nieuwsitem zich voordoet, kunnen we namens onze klanten quotes aanleveren en deze via ANP verspreiden. Dit vergroot de kans dat onze klanten worden benaderd als expert binnen hun vakgebied. We zijn deze tool momenteel aan het testen voor MyWheels, The Sharing Group, Hegg Energy en Billink. Benieuwd naar ANP Expert en waarom wij dit als bureau tegen een scherp tarief kunnen aanbieden? Neem dan contact met ons op.

 

De voordelen voor onze klanten

Door deze samenwerking kunnen we nog sneller en effectiever werken, met als doel maximale zichtbaarheid en media-impact voor onze klanten. We zorgen ervoor dat hun boodschap op het juiste moment bij de juiste journalisten terechtkomt en helpen hen om autoriteit op te bouwen in hun sector.

We kijken ernaar uit om deze samenwerking verder uit te bouwen en onze PR-strategieën nog krachtiger te maken. Wil je weten wat Crisp PR & Communicatie en ANP voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!

 

Afbeelding: De redactie van het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) in het WTC gebouw. – © ANP / Sem van der Wal

Chris heeft ervaring in PR opgedaan aan zowel bureauzijde als klantzijde. Hij heeft gewerkt voor merken zoals Google, Nikon, Payconiq, VodafoneZiggo en Zonnatura. Bij Payconiq, waar Chris werkte voordat hij Crisp oprichtte, was hij verantwoordelijk voor marketing en communicatie richting consumenten.

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen en blogs van Crisp Communications?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief: