Op het platform van YourCampus kunnen werknemers met een persoonlijk budget van hun werkgever uit verschillende secundaire voorwaarden en moderne benefits kiezen in de categorieën welzijn, persoonlijk ontwikkeling, financieel welzijn en mobiliteit. Ook bestaande salariscomponenten kunnen flexibel worden ingezet, zoals de pensioenregeling, vakantiegeld en -dagen. YourCampus speelt hiermee in op het feit dat iedere werknemer andere wensen heeft, doordat zij zich in verschillende levensfases bevinden of op afstand werken.
Het YourCampus platform is in november 2021 live gegaan en binnen een jaar zijn er al meer dan 100 bedrijven die er gebruik van maken. Om de sterke groei bij te kunnen benen heeft het platform een investering van €2,7 miljoen opgehaald.
De vraag aan Crisp
YourCampus heeft naast een ambitie die bij een trotse startup past ook een duidelijke visie: de manier waarop we kijken naar secundaire voorwaarden compleet veranderen.
Aan Crisp PR & Communicatie de vraag om het PR traject rond de investering te begeleiden en zoveel mogelijk aandacht voor de visie van YourCampus te genereren.
De aanpak
Met een duidelijk geschreven persbericht waarin niet alleen de investering kenbaar werd gemaakt, maar ook de propositie van YourCampus scherp werd verwoord, werden de eerste voorbereidingen getroffen. Ook werd een persfotograaf ingeschakeld om passende foto’s bij het bericht te schieten.
Crisp dacht samen met YourCampus mee over het opzetten van de marketingfunnel, zodat alle PR-aandacht ook tot concrete leads kan leiden. Met een landingspagina – die onder andere via SEA werd gevoed – werd aan geïnteresseerden een aanbod gedaan.
In aanloop naar de bekendmaking werden interviews met oprichter Florian Gendrault aangeboden en op de dag van bekendmaking werd het persbericht nationaal en internationaal breed uitgestuurd.
Het resultaat
Door het pitchen van interviews werden belangrijke publicaties op voorhand al vastgelegd. Florian werd in de dagen voor de bekendmaking geïnterviewd door De Telegraaf, Nu.nl en Quote. Daarnaast schreef op de dag van bekendmaking onder andere Emerce, Business Insider en De Ondernemer over het nieuws. Ook publiceerden het internationale Silicon Canals en EU-startups het bericht.