Inhouse een nieuw merk met een nieuwe e-bike ontwikkelen. Crisp PR & Communicatie-klant e-bike to go heft er hard aan gewerkt, maar hoe maak je dat aan de wereld bekend?
De nieuwe e-bike onderscheidt zich door zijn robuuste voorkomen: een onverwoestbare elektrische stadsfiets. Door de pandemie laat de levering nog even op zich wachten, maar de eerste exemplaren stonden al klaar voor een test.
De vraag aan Crisp
Hoe krijg je zoveel mogelijk aandacht voor een nieuw te lanceren product? Als je product onderscheidend is, zoals de nieuwe e-bike van Noord, dan biedt PR bij uitstek een uitkomst. Aan Crisp dan ook de vraag om de introductie van de e-bike kenbaar te maken, in de media te positioneren als solide stadse-bike en aankondigen dat de pre-order is gestart.
De aanpak
Samen met Noord werd eerst een duidelijk persbericht opgesteld waarin de positionering van de Noord e-bike concreet werd beschreven. Het was de basis voor de volgende drie tactieken:
Het resultaat
De belangrijkste vraag voor de consument werd door media zoals Bright, Volkskrant, AD, Mixed Grill en Daily Cappuccino beantwoord: hoe fietst de Noord nou? “Als een tank,” zegt de Volkskrant. De video van Bright werd ruim 100.000 keer bekeken op YouTube.
Het nieuws verscheen ook op relevante (internationale) tech- en vakmedia, zoals Tweakers.net, Tweewieler, Bike-EU en Silicon Canals.