a
d

WE ARE BRUNN

Let’s Work Together

Image Alt
GO Sharing

Groen deelvervoer van iedereen, voor iedereen

Groen deelvervoer van iedereen, voor iedereen
“GO Sharing staat voor een groene planeet met mobiliteit van iedereen, voor iedereen,” luidt het nu bij deelscooteraanbieder GO Sharing. Het bedrijf heeft niet alleen wereldse ambities, maar weet deze ook binnen no-time te realiseren. In een jaar tijd naar ruim 3.400 deelscooters in meer dan 25 steden groeien, dat vraagt om een goede PR ondersteuning.

 

De vraag aan Crisp
De markt voor elektrisch deelvervoer explodeert. Wereldwijd verschijnen startups die stepjes, fietsen, scooters en auto’s aanbieden. Maar ook grote Tech giganten zoals Uber – met Uber Jump – zien hun kans in de markt voor deelvervoer.

GO Sharing was daarom op zoek naar een partner die hen niet alleen onderscheidend wist te positioneren, maar ook de geweldige groei kon bijbenen. Er is structurele ondersteuning nodig: enerzijds om de geweldige mijlpalen, die elkaar in zeer hoog tempo opvolgen, te communiceren, anderzijds om gereed te staan om de vragen van journalisten te beantwoorden – of om de vertegenwoordigers daarin klaar te stomen en te ondersteunen.

 

De aanpak
Naast een vaste samenwerking organiseerde Crisp een merkidentiteitstraject waarin de communicatie van GO Sharing werd vastgelegd. GO communiceert nu vooral vanuit hun maatschappelijke meerwaarde, hun visie, in plaats van de voordelen voor hun eindgebruiker. Dit resulteerde niet alleen in veel PR aandacht rondom de introducties in nieuwe steden, maar ook thought leadership kansen voor CEO Raymon Pouwels.

Crisp heeft voor GO Sharing ook PR-richtlijnen opgesteld, zoals bijvoorbeeld een communicatiekalender, een crisisprotocol en een vaste Q&A voor woordvoerders, zodat zij altijd een antwoord hebben op de vragen die een journalist mogelijk stelt. Door de PR strategie te structureren en te professionaliseren is GO Sharing nu ook op communicatiegebied klaar om op te schalen.

 

Het resultaat
In een periode van 3 maanden heeft Crisp actief 6 nieuwe plaatsen aangekondigd. Maar ook na de introducties heeft regionale media contact weten te leggen met Crisp om een item over het groene deelvervoer te maken. Naast de 85 media-items, waaronder regionale TV, radio en kranten, werd GO Sharing woordvoerder Lloyd Drop ook geïnterviewd door het NOS Journaal in de uitzending van 2 december. Uiteraard wordt de succesvolle samenwerking voortgezet en zal Crisp de groei van GO Sharing blijven ondersteunen op communicatievlak.