a
d

WE ARE BRUNN

Let’s Work Together

Image Alt
Resto VanHarte

Een liefdevolle kerst

Ook 2021 stond, net als het jaar ervoor, in het teken van corona. Voor veel mensen betekent de pandemie eenzaamheid: zij kunnen in mindere mate samenkomen, op bezoek gaan of bezoek ontvangen.

Genoeg reden voor Resto VanHarte om dit jaar met kerst extra uit te pakken, samen met de nieuwe partner Albert Heijn. In de campagne ‘Een liefdevolle kerst’ was het doel van AH en Resto VanHarte om mensen met kerst samen te brengen via kerstdiners in de verschillende Resto’s in Nederland en een online event, zodat ook de mensen die niet naar buiten wilden toch samen konden zijn.

 

De vraag aan Crisp
Ook dit jaar adviseerde en ondersteunde Crisp PR & Communicatie Resto VanHarte in de communicatie rondom de campagne. Enerzijds moesten de diners natuurlijk bekend worden gemaakt zodat heel Nederland zich op kon geven, anderzijds waren extra handjes nodig om de communicatie van het grote online kerstevent in goede banen te leiden, bijvoorbeeld met een goede landingspagina met mogelijkheid tot inschrijven en natuurlijk informatieve opvolge-mails.

 

De aanpak
De kerstdiners op locatie zaten binnen no-time bomvol. Dankzij lokaal ingestoken persberichten werd lokale media bereikt die over de evenementen publiceerden. Helaas gooide corona roet in het eten: de kerstdiners werden omgezet naar kerstlunches en, toen Nederland weer op slot ging, afhaalmaaltijden.

Maar het online kerstevent ging door! Albert Heijn verzorgde een uniek interactief programma. Om extra aandacht voor het event te vragen werd nationale media ingeschakeld, net als de eigen kanalen. Onder andere Robert ten Brink en Angela Groothuizen, die ook gastvrouw was, kondigden het event groots aan.

 

Het resultaat
Naast behoorlijk wat lokale media die inwoners informeerden over de kerstdiners, schreef ook landelijke nieuws- en vakmedia over het initiatief van Resto VanHarte en Albert Heijn. Van Leidsch Dagblad, Den Haag FM en De Limburger tot Marketing Tribune, Plusonline en Distrifood.

Uiteindelijk deden duizenden Nederlanders mee aan de campagne Een liefdevolle kerst van Resto VanHarte en Albert Heijn: missie geslaagd!