a
d

WE ARE BRUNN

Let’s Work Together

Image Alt
Workwize

€ 1,5 miljoen voor de nieuwe manier van werken

Workwize biedt groeiende organisaties een platform waarmee ze werknemers kunnen ondersteunen in de nieuwe manier van werken. Het bedrijf werd in 2020 opgericht door vier jonge ondernemers die een trend zagen: remote werken werd niet alleen door werknemers als wenselijk gezien, ook werkgevers zagen dat hun werknemers veel efficiënter gingen werken.

Maar als werkgever wil je niet alleen je werknemer voorzien in de nodige werkmiddelen, je wilt ook je bedrijfscultuur bewaken. In comes Workwize: werknemers krijgen een budget, kunnen daar kantoorartikelen mee bestellen zoals een ergomische bureaustoel, een beeldscherm of een voorraad koffie. Bovendien regelt Workwize de hele on- en offboarding van werknemers, geheel gepersonaliseerd.

Ook investeerders zien de potentie van Workwize. In een investeringsronde haalde het bedrijf € 1,5 miljoen op. Tijd om dat aan de grote klok te hangen.

 

De vraag aan Crisp
De vraag aan Crisp PR & Communicatie was rechttoe en rechtaan: maak de investering breed bekend, zodat Workwize onder de aandacht wordt gebracht bij stakeholders. Zowel in Nederland als Internationaal.

 

De aanpak
Net zo rechttoe rechtaan als de vraag was de aanpak. Het eerste station was een scherp persbericht. Met dat bericht werden interviews gepitcht met CEO Michiel Meyer bij relevante media. Maar eerst werden er passende persfoto’s geschoten van de oprichters, want beeld is net zo belangrijk als copy. Bovendien namen we onze tijd om Michiel voor te bereiden en te ondersteunen in zijn interviews.

Op de dag van bekendmaking werd het persbericht nationaal en internationaal breed uitgestuurd.

 

Het resultaat
Door het pitchen van interviews werden belangrijke publicaties op voorhand al vastgelegd. Michiel werd in de dagen voor de bekendmaking geïnterviewd door De Telegraaf, Emerce, MT/Sprout, Business Insider en Quote. Daarnaast schreef onder andere De Ondernemer, Fonk en Kantoornet over het nieuws. Maar ook internationaal werd er over de investering in Workwize gepubliceerd, onder andere door: Silicon Canals, EU-Startups en het HR-platform Peoplematters.