a
d

WE ARE BRUNN

Let’s Work Together

Image Alt
Insify

De verzekering op de schop

Insify innoveert de verzekeringsmarkt door de processen achter zakelijke verzekeringen voor het mkb en freelancers volledig te digitaliseren en zo te optimaliseren. Insify is in 2020 opgericht door Koen Thijssen, die tevens CEO van de insurtech is.

Thijssen, voorheen oprichter van de online bloemenwinkel Bloomon, is Insify begonnen vanuit een eigen frustratie: “In de tijd dat ik Bloomon runde verbaasde ik me over het papierwerk en hoelang het duurde om een – in mijn ogen – simpele zakelijke verzekering af te sluiten. Toen ik na een inbraak aanspraak maakte op mijn verzekering, werd er niet uitgekeerd omdat het adres op de polis niet klopte: ons kantoor was inmiddels verhuisd. Dat moest toch sneller, efficiënter en service-gerichter kunnen? Daarom zijn wij de verzekeraar begonnen die ikzelf had willen hebben.”

En die verzekeraar willen niet alleen meer ondernemers hebben, maar ook investeerders: het bedrijf heeft €15 miljoen opgehaald om de markt verder te digitaliseren en internationaal uit te breiden.

 

De vraag aan Crisp
De investering was een mooie aanleiding om het brede publiek kennis te laten maken met disrupter Insify. Aan Crisp PR & Communicatie de vraag om het PR traject te begeleiden en zoveel mogelijk aandacht voor Insify te genereren.

 

De aanpak
De eerste stap was een strak persbericht waarin we niet alleen de investering kenbaar maakten, maar ook de propositie van Insify scherp op papier hebben gezet. Ook werd een persfotograaf ingeschakeld om passende foto’s bij het bericht te schieten. Met het bericht – en de nodige voorbereiding – kon de media worden benaderd. Hierbij werden interviews met Koen Thijssen aangeboden.

Op de dag van bekendmaking werd het persbericht nationaal en internationaal breed uitgestuurd.

 

Het resultaat
Door het pitchen van interviews werden belangrijke publicaties op voorhand al vastgelegd. Koen werd in de dagen voor de bekendmaking geïnterviewd door het FD, het internationale TechCrunch en werd hij uitgenodigd door het programma Zaken doen op BNR om te vertellen over Insify. Daarnaast schreef op de dag van bekendmaking onder andere De Telegraaf, Business Insider, MT/Sprout en De Ondernemer over het nieuws.