a
d

WE ARE BRUNN

Let’s Work Together

Crisp bestaat 1 jaar!

2 maart 2020, een week nadat ik de Kamer van Koophandel aan de Ruijterkade uitliep met een mapje met daarin de geboortepapieren van Crisp Communications. Het is de dag waarop Crisp volgens de gegevens van de KvK officieel het daglicht zag. Dat betekent dat vandaag de dag is waarop Crisp 1 jaar bestaat!

Apetrots was ik, met grootse plannen, niet wetende dat twee weken later een pandemie zou uitbreken. Dat was vooral de eerste periode spannend, maar het bood ook de tijd om na te denken over een visie, een stip op de horizon, voor Crisp.

Deze periode sprak ik vooral veel met anderen, over positionering, risico’s nemen en tegenslagen omzetten in kansen. Het klinkt misschien gek, zeker wanneer je bedenkt hoeveel ondernemers door corona alles wat ze in decennia hebben opgebouwd in no-time in rook hebben zien opgaan, maar de pandemie gaf mij nog meer motivatie om van Crisp iets te maken. Zoals een vriend (en ondernemer) zei: “als het je nu lukt, dan weet je zeker dat je het goed doet”.

 

Communicatiebureau
Het was een missie die eigenlijk al voor de pandemie op de radar stond, maar die nu nog relevanter was geworden. Ik wil met Crisp een meerwaarde voor bedrijven betekenen in communicatie: niet alleen PR of content, niet alleen advies, maar vooral samen bouwen aan een strategie waardoor de communicatiekanalen elkaar versterken. Want als je iets doet, ergens in investeert, waarom zou je daar dan niet het maximale uithalen?

Dat betekent niet alleen investeren in disciplines, zelf vooral veel onderzoek doen en de juiste mensen om mij heen verzamelen, maar ook een manier bedenken om de verschillende disciplines op één lijn te krijgen. Denk maar eens na: je persbericht wordt op verschillende media gepubliceerd en op TV wordt een interview uitgezonden. Wat ga je doen met al deze aandacht? Mensen gaan googelen naar je bedrijf, dus je kunt beter zorgen dat de search ads klaarstaan, dat je landingspagina live is en dat je marketing funnel is getest en gereed is.

Hoewel de core business van Crisp PR is en blijft (ook de communicatiestrategieën stellen wij op vanuit het oogpunt van PR en niet vanuit marketing), proberen we merken altijd na te laten denken over – en waar het kan te ondersteunen in – deze all-round aanpak. We hebben daar de afgelopen periode ook de nodige tools voor ontwikkeld. En inmiddels krijgen we bij steeds meer klanten ook de ruimte om deze denkwijze en de tools toe te passen.

 

Content
De afgelopen maanden hebben we ook geïnvesteerd in het creëren van content. Want in iedere communicatiestrategie is content het startpunt. Je moet toch ‘iets’ communiceren. Ook in PR zijn de kansen beperkt wanneer je alleen ‘nieuws’ communiceert. Anno 2021 kun je scoren met gave, relevante content. Een mooi voorbeeld is de kerstvideo van Hardzout die viral ging. En de explainer animatie, die PR-Dashboard gebruikt in hun salesstrategie nu zij niet meer op locatie hun verhaal kunnen doen. Of het grootste kerstdiner, het concept dat wij bedachten voor Resto VanHarte.

Al met al was het een bewogen eerste jaar. Een pandemie, ontzettend fijne en blije klanten, samenwerkingen met andere bewogen ondernemers zoals Ralph en Roos, stagiaire Sanne – die nog steeds onze socials rockt – en vooral veel ruimte om te pionieren. Met hetzelfde enthousiasme begin ik vandaag het tweede jaar van Crisp. Ik kijk uit naar het avontuur dat komen gaat: het verder ontwikkelen van de lijnen die we uit hebben gezet, de nieuwe klanten waarmee we mogen samenwerken en het verwelkomen van de eerste vaste werknemers van Crisp.

En ik wil iedereen natuurlijk ontzettend bedanken voor het afgelopen jaar. De steun, de uitdagingen en vooral de lessen geven mij de motivatie om van Crisp een nog veel groter succes te maken!

Chris heeft ervaring in PR opgedaan aan zowel bureauzijde als klantzijde. Hij heeft gewerkt voor merken zoals Google, Nikon, Payconiq, VodafoneZiggo en Zonnatura. Bij Payconiq, waar Chris werkte voordat hij Crisp oprichtte, was hij verantwoordelijk voor marketing en communicatie richting consumenten.

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen en blogs van Crisp Communications?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief: